Tutaj znajdziecie opis wszystkich misji głównych w grze i ich opisy, może się wydawac że jest ich mało, ale wierzcie mi że gra się w nie dosyc długo.
Spis misji:
1. Zameldować się u Caiusa Cosadesa
2. Hasphat Antabolis
3. Sharn Gra - Muzgob
4. Trzej informatorzy w Vivec
5. Hassour Zainsubani
6. Spotkanie z Sul - Matuulem
7. Baza Szóstego Rodu
8. Wyleczenie ze śmiertelnego spaczenia
9. Mehra Milo i zaginione przepowiednie
10. Ścieżka Wcielonego
11. Horator Hlaalu
12. Horator Telvanni
13. Horator Redoran
14. Nerevaryjczyk Urshilaku
15. Nerevaryjczyk Eraenimsun
16. Nerevaryjczyk Zainab
17. Nerevaryjczyk Ahemmusa
18. Cytadele szóstego rodu
1. Zameldować się u Caiusa Cosadesa
Sellus Gravius znajdujący się w Biurze Spisów i Opodatkowania w Seyda Neen. Po rozmowie z nim otrzymamy tajemniczą paczkę dla Caiusa Cosadesa mieszkającego w Balmorze (północno-wschodnia część). Będąc na miejscu Caius przyjmie Cię do tajnej organizacji Ostrzy i zaczniesz wykonywać dla niego rozkazy...
Seyda Neen - Bioro Spisów i Opodatkowań
Sellus Gravius
Balmora - Dom Caiusa Cosadesa
Caius Cosades
2. Hasphat Antabolis
Caius Cosades rozkaże nam udać się do Gildii Wojowników w Balmorze, gdzie znajduje się Hasphat Antabolis. Porozmawiaj z nim o Kulcie Nerevarysjkim i Szóstym Rodzie. Po rozmowie z Hasphatem będziesz musiał wykonać dla niego małą przysługę, która będzie udanie się do dwemerowych ruin Arkngthand i przyniesienie dwemerowej łamigłówki. Drzwi do ruin otwiera krasnoludzka korbka, która znajduje się parę metrów za mostem. Kostka znajduje się w komnacie o nazwie "Komnaty Pustej Dłoni". Po powrocie otrzymasz notatki dla Caiusa i klucz do niższego poziomu w ruinach Arkngthand.
Balmora - Informator Hasphat Antabolis
Caius Cosades
Hasphat Antabolis
Arkngthand
Krasnoludzka korba
Dwemerowa Łamigłówka
3. Sharn Gra - Muzgob
Caius zechce abyś udał się do Gildii Magów w Balmorze i porozmawiał z Sharn gra – Muzgob. Po rozmowie z Sharn gra – Muzgob będziemy musieli udać się w okolice drogi z Seyda Neen do Pelagiad, gdzie znajduje się Grobowiec rodziny Andrano. Będąc w grobowcu, poszukaj czaszki Llevule Andrano i dostarcz ją orczycy.
Balmora - Sharn Gra - Muzgob
Caius Cosades
Sharn Gra - Muzgob
Seyda Neen - Grobowiec Rodziny Andrano
4. Trzej informatorzy w Vivec
Kolejne zadanie będzie polegało na odnalezieniu trzech informatorów znajdujących się w Vivec. Pierwszy z nich nazywa się Huleeya i znajduje się w gospodzie Pod Czarnym Skarabeuszem (Dzielnica Przybyszów – dolny parter). Będziemy musieli zaprowadzić go do księgarni Jobashy, która znajduje się również na tym samym poziomie Dzielnicy Przybyszów. Aby Huleeya mógł z nami opuścić gospodę, musimy porozmawiać z tamtejszymi Dunmerami. Po zaprowadzeniu informatora do księgarni Jobashy dostaniesz informacje dla Cosadesa. Drugi informator znajduje się w kanałach Dzielnicy św. Olmsa. Dowiesz się, iż Addhiranirr ukrywa się przed agentem Biura Spisków i Opodatkowań który znajduje się na parterze w Dzielnicy św. Olmsa. Gdy porozmawiasz z agentem i powiesz mu, iż Addhiranirr udała się na stały ląd, wtedy dostaniesz w zamian informacje potrzebne Caiusowi. Trzecim informatorem jest Mehra Milo, która znajduje się w Bibliotece Miejskiej (Dom Mądrości – Strefa Świątynna). Po krótkiej rozmowie udacie się na drugi koniec biblioteki i w spokoju Mehra przekaże ci informacje. Po otrzymaniu informacji od wszystkich trzech informatorów należy wrócić do Balmory.
Balmora - Caius Cosades
Caius Cosades
Vivec - Dzielnica Przybyszów - Dolny Parter
Huleeya
Vivec - Dzielnica św. Olmsa - Kanały - Addhiranirr
Addhiranirr
Vivec - Dom Mądrości - Mehra Milo
Mehra Milo
5. Hassour Zainsubani
Kolejnym zadaniem będzie udanie się do Ald’ruhn i porozmawianie z informatorem Hassourem Zainsubanim znajdującym się w Szynku Ald Skar. Jeżeli chcesz uzyskać potrzebne informacje przekup go na ok.100. Jeżeli to nie podziała to udaj się do sklepu Codusa Callanusa w Ald’ruhn i kup jedną z książek: 'Pięć Dalekich Gwiazd', 'Hymny Popielnych Ziem' lub 'Słowa Wiatru'. Po wręczeniu jednej z książek powinieneś otrzymać potrzebne informacje.
Balmora - Caius Cosades
Caius Cosades
Ald'ruhn - Szynk Ald Skar
Hassour Zainsubani
6. Spotkanie z Sul - Matuulem
Caius Cosades zechce abyś udał się do Obozu Urshilaku i porozmawiał z Sul–Matuulem i Nibani Maesą. Będąc w Urshilaku udaj się do Zabamunda gdyż on musi zadecydować czy możesz spotkać się z Sul-Matuulem. W jurcie Chana dowiemy się, że Nerevaryjczykiem może zostać tylko członek jednego z plemion koczowniczych Popielnych. By stać się członkiem plemienia Urshilaku będziemy musieli przynieść Łuk Wycieńczenia, który znajduje się w Cmentarnych Jaskiniach Urshilaku (na południowy – wschód od obozu). Łuk Wycieńczenia posiada duch znajdujący się w części zwanej Grobowiec Juno. Następnie trzeba udać się powrotem do obozu po zasłużony tytuł. Po rozmowie z Sul-Matuulem udaj się do Nibani Measy i zapytaj się jej o przepowiedni Nerevarejczyka. Po uzyskaniu potrzebnych informacji wróć do Balmory.
Balmora - Caius Cosades
Caius Cosades
Obóz Urshilaku
Zabamund
Sul - Matuul
Gwiezdny Grobowiec
Nibani Maesa
7. Baza Szóstego Rodu
Naszym zadaniem będzie zlikwidowanie bazy Szóstego Rodu. Najpierw udaj się do Fortu Jeleni i porozmawiaj z Raesą Pulli, która powie ci gdzie znajduje się twój cel. Baza Szóstego Rodu znajduje się na północ od Gnaar Mok. Będąc na miejscu musisz odnaleźć część Potępienie, w której znajduje się Dagoth Gares. Gdy rozprawisz się z wysłannikiem Szóstego Rodu i zostaniesz zarażony Spaczeniem wróć, do Caiusa Cosadesa.
Balmora - Caius Cosades
Caius Cosades
Fort Jeleni
Raesa Pullia
Ilubini - Potępienie
8. Wyleczenie ze śmiertelnego spaczenia
Od Caiusa dowiesz się, że zostałeś zarażony Śmiertelnym Spaczeniem w tym celu musisz udać się do Tel Fyr gdzie znajduje się Divayth Fyr. Fyr znajduje się w wieży Tel Fyr (Sale Fyra). W zamian za Dwemerowy Wykrywacz zostaniemy uleczeni ze spaczenia. Divayth Fyr podzieli się z nami miksturą, ale nie za darmo. Dostaniemy ją, gdy odwiedzimy Dom Spaczonych i przyniesiemy Dwemerowe Buty Latania od Yagruma Bagarna (ostatniego żyjącego krasnoluda). W zamian za ich przyniesienie otrzymamy miksturę, którą musimy wypić w obecności Divaytha. Po wypiciu mikstury będziemy całkowanie odporni na choroby.
Balmora - Caius Cosades
Caius Cosades
Tel Fyr
Divayth Fyr
9. Mehra Milo i zaginione przepowiednie
Gdy wrócimy do Caiusa dowiemy się, że musi on pilnie opuścić Morrowind i wrócić do stolicy by wesprzeć Cesarza. Cosades zechce abyśmy udali się do Vivec (Strefa Świątynna). Będąc na miejscu idź do Kwater Milo (Dom Mądrości). Znajdziesz tam wiadomość od Mehry i dwie Mikstury Wznoszenia. Z wiadomości dowiemy się, iż Milo jest uwięziona w Dekanacie Prawdy (księżyc nad Strefą Świątynną w Vivec) i musimy przekazać jej Zwój Interwencji Bóstw. Aby dostać się do środka będziemy musieli porozmawiać ze strażnikiem stojącym przy drzwiach Dekanatu, od którego otrzymamy klucz do środka. Mehra Milo znajduje się w pomieszczeniu zwanym Więzienia Prawdy. W celi przekazujemy Mehrze Zwój Interwencji Bóstw i dowiadujemy się o kolejnym spotkaniu w Holamayan. Aby się tam dostać musimy w Ebonheart porozmawiać z Blattą Haterią, która popłynie z nami do Holamayan. Drzwi do świątyni otwierają się tylko podczas zachodu słońca. W środku musimy porozmawiać Gilvasem Barelo, który przekaże nam parę informacji oraz kilka woluminów i dokumentów.
Balmora - Caius Cosades
Caius Cosades
Vivec - Dom Mądrości - kwatera Milo
Vivec - Strefa Świątynna - Dekanat Prawdy - Alvela Saram
Alvela Saram
Mehra Milo
Ebonheart - Blatta Hateria
Blatta Hateria
Holamayan
Gilvas Barelo
10. Ścieżka Wcielonego
Nibani Maesa zechce abyśmy udali się do Popielnego Chana Obozu Urshilaku. Będziemy musieli wykonać trzecią próbę zwaną „Próbą Wojownika”, polega ona na udaniu się do twierdzy Kogoruhn i odnalezieniu trzech rzeczy: Spaczonej Tkanki, Tarczy Cienia i Pucharu Rodu Dagoth. Spaczona tkanina oraz Puchar znajdują się w Kopule Wigilii Pollocka natomiast Tarcza Cienia znajduje się w krypcie zwanej Krwawiące Serce. Za wykonanie tego zadania otrzymasz Pas Malipu – Atamana. Jednak dowiesz się iż czeka Ce jeszcze jeno zadanie które polega na odnalezieniu pierścienia o nazwie Księżyc i Gwiazda który znajduje się w Grocie Wcielonych (na wschód od Vos). Drzwi do jaskini otwarte są między 6 a 8 rano i wieczorem. Będąc w grocie zobaczysz pierścień który znajduje się w rękach posągu. Gdy weźmiesz pierścień ujrzysz duchy które opowiedzą ci swoją historie i podarują ci prezent.
Ścieżka Wcielonego
Obóz Urshilaku
11. Horator Hlaalu
Aby zostać Horatorem Wielkiego Rodu Hlaalu musimy zdobyć poparcie jego najważniejszych członków. Ich listę znajdziemy w książce Żółta księga z 3E 426. Aby przekonać Nevane Ules i Velande Omani będziesz musiał najpierw przekonać Orvasa Drena gdyż oby dwie panie są pod jego władzą. Gdy już przekonasz wszystkich członków Rodu Hlaalu udaj się do Crassiusa Curio który mianuje cię Horatorem Hlaalu i wręczy ci Pas Horatora.
Poparcie u:
1. Crassiusa Curio
2. Drema Bero
3. Neveny Ules
4. Orvasa Drena
5. Velandy Omani
6. Ynglinga Pół-Trolla
12. Horator Telvanni
W Siedzibie Rodu Telvanni w Sadrith Mora otrzymamy książkę pod tytułem Brązowa Księga z 3E 426, w której znajduje się spis członków Rodu Telvanni. Gdy już zyskasz poparcie od wszystkich członków Wielkiego Rodu Telvanni wróć do Ayrona, który nada ci tytuł Horatora i wręczy Szatę Horatora.
Poparcie u:
1. Ayrona
2. Drathy
3. Gothren
4. Nelotha
5. Therany
Sadrith Mora - Siedziba Rodu Telvanni
13. Horator Redoran
Członkowie Rodu Redoran znajdują się pod Skar w Ald’ruhn. W Czerwonej Księdze z 3E 426 znajduje się spis wszystkich osobistości należących do Wielkiego Rodu Redoran. Gdy już uzyskasz zgodę wszystkich członków Rodu udaj się do Athyna Sarethiego gdzie odbierzesz Pierścień Horatora.
Poparcie u:
1. Athyna Sarethiego
2. Bolvyna Venima
3. Górnika Arobara
4. Hlarena Ramorana
5. Mistrzyni Brary Morvayn
Ald'ruhn - Pod Skar (Siedziba Rady Rodu Redoran)
14. Nerevaryjczyk Urshilaku
Udaj się, do Sul-Matuula i porozmawiaj z nim o nadaniu tytułu Nerevaryjczyka. Ten bez żadnych przeszkód mianuje cię Nerevaryjczykiem Urshilaku i da ci Zęby Urshilaku.
Oboz Urshilaku
Sul - Matuul
15. Nerevaryjczyk Eraenimsun
W Obozie Eraenimsun porozmawiaj z Wieszczką Manirai która powie nam iż Popielny Chan obozu Eraenimsun Ulath – Pal nie nada nam tytułu Nerevarczyka. Jednak aby otrzymać tytuł będziesz musiał zabić Ulath – Pala i jego podopiecznych (Ahawa, Ranabiego i Ashu – Ahhe). Po rozprawieniu się z popielnymi udaj się na rozmowe do Han – Ammu. Zaproponuj mu przejęcie roli Popielnego Chana Obozu Eraenimsun i wręcz mu przedmioty: Szatę Rur – Dana Mędrca, Serce Ognia Sanit – Kila oraz Wojenny Topór Airan Ammu. Po nadaniu tytułu Chana Han – Ammu zostaniesz mianowany Nerevaryjczykiem Erabenimsun.
Obóz Eraenimsun
Manirai
Ranabi
Ashu - Ahhe
Ahaz
Ulath - Pal
Han - Ammu
16. Nerevaryjczyk Zainab
Obóz Zainab znajduje się na południowy-zachód od Tel Mory. Będąc w obozie udaj się do Sonummu Zabamat. Wieszczka skieruje nas do Chana Kaushada który będzie chciał abyśmy zlikwidowali wampira Calvario. Wampir znajduje się w Rodzinnym Grobowcu Nerano. Po wykonaniu zadania Kaushad poprosi nas o wykonanie dla niego przysługi jaką będzie znalezienie mu małżonki którą będzie telvańska panna wywodząca się z arystokratycznego rodu. Powinniśmy udać się do Sonummu Zabamat aby opowiedzieć jej o tej przysłudze. Sonummu zaproponuje nam abyśmy udali się do Tel Aruhn, do tamtejszej handlarki niewolnikami Savile Imayn. Savile powie nam że jest w posiadaniu bardzo ładnej Dunmerki, ale najpierw musimy sprawić jej odpowiednie ubranie. W tym celu udaj się do Tel Mory do tamtejszego krawca Elegnana. Będąc w Tel Mora możesz wstąpić od razu do aptekarki Joldy po Telvańskie Pachnidło z Owadów. Wróć do Tel Aruhn i kup Dunmerską niewolnicę za ok. 1100 – 1200 septimów a następnie wręcz jej kupione przedmioty. Zaprowadź przyszłą małżonke Chana do obozu Zainab. Po rozmowie z Kaushadem zostaniemy mianowani Nerevaryjczykiem Zainab i otrzymamy Wisiorek Zainab.
Obóz Zainab
Sonummu Zabamat
Kaushad
Rodzinny Grobowiec Nerano
Tel - Aruhn - Targ Niewolników
Savile Imayn
Tel Mora - Krawiec i Aptekarz
Elegnan
Jolda
17. Nerevaryjczyk Ahemmusa
Będąc w Obozie Ahemmusa (na północ od Vos) musimy porozmawiać z Sinnammu Mirpal która jest tutejszą Wieszczką. Po rozmowie z wieszczkom dowiemy się iż chce ona abyśmy dotarli do meandrycznych ruin Ald Daedroth (na północy od Obozu Ahemmusa). Za zadanie będziemy mieli oczyścić ruiny z wyznawców kultu Daedr by Popielni Ahemmusa mogli się tam bezpiecznie osiedlić. Hlireni Indavel, przywódczyni czcicieli Daedr, obieca nam że nie będzie zagrożeniem dla plemienia Ahemmusa. Po dogadaniu się z Hlireni wracamy do Obozu Ahemmusa. Sinnammu Mirpal będzie chciała sprawdzić ruiny i w tym celu musimy ją zaprowadzić do Ald Daedroth (do posągu Shegoratha). Bedąc na miejscu otrzymamy tytuł Nerevarczyka Ahemmusa i dostaniemy symbol plemienia Kamień Szaleństwa Ahemmusa. Po ukończeniu tego zadania musimy udać się do Tholera Saryoniego (zwierzchnik Świątyni w Vivec). Tholer znajduje się w Vivec w Strefie Świątynnej (Wielka Katedra). Będąc na miejscu otrzymamy klucz do pałacu Viveka oraz klucz do prywatnego przejścia z Wielkiej Katedry do Domu Mądrości. Następnie udaj Się do Pałacu Viveka gdzie sam Lord Vivek przekaże nam cenne informacje na temat pokonania Dagoth Ura i wręczy Upiorną Opokę.
Obóz Ahemmusa - Wieszczka
Sinnammu Mirpal
Ald Daedroth
Hlireni Indavel
Vivec - Strefa Świątynna - Wielka Katedra
Tholer Saryoni
Vivec - Pałac Lorda Viveka
Lord Vivec
18. Cytadele szóstego rodu
Musimy zdobyć trzy artefakty które pomogą nam zniszczyć Dagoth Ura. Są nimi Czerpak, Brzytwa oraz Upiorna Opoka. Czerpak znajduje się w dwemerowej twierdzy Vemynal, w komnacie zwanej Halą Obrotów. Brzytwa jest w twierdzy Odrosal, w miejscu zwanym wieżą. Upiorną Opokę otrzymaliśmy od Lorda Viveka. Mając te trzy artefakty możemy udać się do siedziby Dagoth Ura. Będąc już przed twierdzą Dagoth Ur musisz odnaleźć dźwignię aby otworzyć wejście. Dźwignia znajduje się na lewo od wejścia. Dagoth Ur znajduje się w Jaskini Użytkowej, po rozmowie kończącej się małym pojedynkiem postać zniknie. Przed wejściem do Komory Akula – Chana znajduje się Pierścień Serca. W Komorze Akula – Chana znów spotkamy Dagoth Ura. Aby pokonać Dagoth Ura musimy zniszczyć Serce Lorkhana do którego podłączony jest posąg. Nie próbuj pojedynkować się z Dagoth Urem tylko zabierz się za poszukiwanie serca. Serce Lorkhana musisz uderzyć raz Czerpakiem i kilka razy Brzytwą. Po zniszczeniu serca Lord Dagoth Ur zniknie a nam pozostanie ucieczka z walącej się jaskini. Po opuszczeniu Komory Akul – Chana spotkamy Azurę która podziękuje nam za ocalenie Morrowind i podaruje nam Pierścień Azury.
Cytadele Szóstego Rodu
Serce Lorkhana
Tak oto ukończyłeś główny wątek gry, stałeś się wybawicielem krainy Morrowind, zyskałeś chwałę i stałeś się prawdziwym bohaterem. Samo ukończenie gry nie oznacza że możesz odłożyć grę na półkę ponieważ w tym świecie zostało jeszcze dużo do zrobienia...
by elderscrolls.cdprojekt.com
Offline