#1 2006-06-25 16:40:36

Anorax

Moderator and Sędzia

Skąd: ja jestem?!?
Zarejestrowany: 2006-06-21
Posty: 165
Punktów :   

Wątek główny

Oto jest opis wszystkich misji z wątku głównego w Tribunalu.

Nowa przygoda rozpoczyna się w momencie pierwszego ataku jakiegoś zabójcy na naszą wspaniałą postać. Ataków może być dwa lub trzy. O tych atakach powinniśmy donieść jakiemu strażnikowi. Może to być Redoran Guard, Hlaalu Guard, Telvanni Guard czy zwykły Guard (zależy to od tego gdzie się znajdujemy). Strażnik powie, że jest to bez wątpienia atak Ciemnego Bractwa. Radzi nam abyśmy się skontaktowali z Apellesem Matiusem, który właśnie przybył z Cyrodill i przeprowadza inspekcję w Ebonheart. Apellusa znajdziemy w pobliżu Hawkmoth Towers. Apellus twierdzi, że w Morrowind nie stwierdzono aktywności Ciemnego Bractwa, ale ostatnio na stałym lądzie pojawiła się ich grupa. O podróży na stały ląd powinniśmy rozmawiać z Asciene Rane, którą też znajdziemy w Ebonheart. Aciene rezyduje sobie w Grand Council Chambers i może nam zapewnić magiczny transport do Mournhold. Zostajemy przeniesieni bezpośrednio do miasta, do części Royal Palace: Reception's Area. Z miejsca, do którego zostaliśmy przeniesieni, dzięki Effe-Tei możemy podróżować z powrotem do Ebonheart. O Ciemne Bractwo możemy popytać Królewskich Strażników. Gdy ich trochę "przekonamy" do naszej osoby, to udzielą nam informacji, że Ciemne Bractwo można znaleźć w kanałach pod Great Bazaar lub gdzie za nimi.

Sytuacja polityczna w Mournhold jest taka, że władzę królewską przejął Helseth, syn byłej królowej Berenziah. Przejęcie władzy nastąpiło po śmierci starego króla Athyna Llethana. Wśród ludzi krążą pogłoski, że stary król nie umarł śmiercią naturalną, ale został otruty przez Helsetha. Tak więc z jednej strony mamy nową władzę królewską, a z drugiej przeciwników nowego króla i uzurpatora w osobach z rodziny starego króla oraz członków Świątyni, a także samej Almalexii. Nasza przygoda w Mournholda to w zasadzie działanie na dwie strony (dla króla i dla Świątyni).

Polowanie na Mroczne Bractwo

Zadanie to zaczyna się gdy wchodzimy na teren Old Mournhold Manor District, kryjówki Ciemnego Bractwa. Członków Ciemnego Bractwa znajdziemy Old Mournhold Manor District oraz w Old Mournhold Moril Manor. Samego przywódcę, Dendrasa Vulesa, znajdziemy w Old Mournhold Moril Manor North Building. Przy jego ciele znajdziemy wyrok na naszą skromną osobę, w którym zleceniodawcą jest osoba podpisująca się literą H. Musimy znaleźć jakiego strażnika i powiedzieć mu o tym.
Zadania dla Pałacu Królewskiego (od Tieniusa Delitiana)

Udajemy się do Mournhold Royal Palace, gdzie łapiemy pierwszego lepszego strażnika królewskiego (tego czerwonego) i opowiadamy mu o tym, że zabiliśmy przywódcę Ciemnego Bractwa. Strażnik powątpiewa w to, ale każe nam się skontaktować z Tieniusem Delitianem w Throne Room. Tieniusowi pokazujemy wyrok. Okazuje się, że wie o tym, gdyż nasza osoba stanowi zagrożenie dla króla. Tienius twierdzi, że być może się mylą co do naszej lojalności i da nam szansę wykazać, że faktycznie się mylą.

Rozmawiaj z ludźmi
Tienius chce abyśmy odnaleźli źródło plotek mówiących jakoby król Athyn Llethan nie zmarł śmiercią naturalną, a został otruty. Oczywiście został naprawdę otruty, ale w pałacu królewskim twierdzą inaczej. Najlepiej udać się do Llethan Manor (Mournhold Godsreach), gdzie dowiemy się, że wszystko jest opisane w ulotce "The Common Tongue", którą możemy znaleźć w paru miejscach w Mournhold (np. w Mournhold Great Bazaar, przy murze za stoiskiem Darona). Notatkę zanosimy Tieniusowi.

Informator w Świątyni
Kolejne zadanie od Tieniusa to, rozeznanie się w planach Świątyni oraz zorientowanie się kto nie jest zadowolony z władzy królewskiej. Musimy się udać do Mournhold Temple i porozmawiać z ludźmi. Informacje możemy wyciągnąć od Galsy Andrano (Infirmary). Tienius będzie zadowolony z uzyskanych informacji.

Nielojalność strażników
Tienius chce aby zorientować się, który ze starych strażników nie jest oddany nowemu królowi. W tym celu musimy zostać przyjęci w poczet Królewskich Strażników. Możemy o tym porozmawiać z Ivulenem Irano, który nam poradzi wspomnieć nasze związki z klanem Hlaalu Alerii Aren, która jest dowódczynią strażników, ale mamy o nich nie wspominać Tieniusowi. Aleri Aren (Mournhold Royal Palace Guards' Quarters) wydaje się być tym zdziwiona, że mielimy powiedzieć o tym jej, a nie Tieniusowi. W tej samej sekcji pałacu, za skrzynią należącą do Ivulena Irano znajdziemy notatkę, w której są zaznaczone wspólne patrole z Alerii Irano i Milvelą Dralen - domniemanymi strażniczkami sprzyjającymi staremu królowi. Tieniusowi należy powiedzieć o rozmowach z Ivulenem i Alerii oraz pokazać notatkę Ivulena.

Dowód konspiracji
Musimy tym razem znaleźć dowód konspiracji członków klanu Hlaalu. Tienius radzi zacząć poszukiwania od Llethan Manor (Mournhold Godsreach). Faktycznie, znajdziemy tam na biurku, w pokoju na parterze, list, który jest dowodem konspiracji. List dowodzi, że konspiratorami są Forven Berano, Hloggar the Bloody i Bedal Alen. Po dostarczeniu listu Tieniusowi, otrzymujemy natychmiast wyroki na tych trzech osobników do natychmiastowego wykonania. Forvena Berano znajdziemy w Mournhold Temple Courtyard. Możemy go zabić (ma ebony shortsword) albo ostrzec go i pozwolić mu uciec. Bedala Alena znajdziemy w Mournhold Great Bazaar Bookseller (na piętrze). Jego także możemy zabić albo ostrzec, pozwalając mu uciec. Hloggar the Bloody znajdziemy w Old Mournhold West Sewers. Postępujemy podobnie jak przy dwóch pozostałych. Teraz pozostaje przekonać Tieniusa, że zostali oni ostrzeżeni przez kogo z pałacu królewskiego. Oczywiście Tieniusowi nie przychodzi nawet do głowy, że to my im pozwoliliśmy uciec.

Żądny skandalu dziennikarz
Tienius chce abyśmy odnaleźli autora notatki "The Common Tongue", w której są same kłamstwa na temat króla Helsetha. Mamy odnaleźć autora i sprawić, że więcej już podobnych rzeczy nie napisze. Gdy popytamy ludzi w miecie, część poradzi nam, żeby popytać w lombardzie (Mournhold Great Bazaar Pawnbroker), a część wysnuje logiczny wniosek, że można popytać w księgarni (Mournhold Great Bazaar Bookseller). Jedyne konkretne informacje zdobędziemy od 'Ten-Tongues' Weerhata, który nam nawet poda nazwisko autora - Trels Varis. Ale gdzie on mieszka albo ukrywa się, tego Weerhat już nie wie, ale można popytać w Craftsmen's Hall, gdzie Weerhat po raz pierwszy usłyszał nazwisko Trels Varis. Tam (Mournhold Godsreach Craftsmen's Hall) za zamkniętymi drzwiami znajdziemy przejście do Secret Office, gdzie znajdziemy Trelsa Varis. Możemy go zabić (oraz trzech pozostałych, tylko po co? są słabi i biedni), przekupić 1000 septimów (kończy się walką) lub obiecać 3000 septimów na fundusz Wdów i Sierot (w tym przypadku zgadza się zaprzestać pisania ulotek). W nagrodę Tienius da nam 3000 septimów (jeżeli nie zabiliśmy Trelsa) oraz miecz King's Oath.
Zadania dla Pałacu Królewskiego (od króla Helsetha)

Czempion Helsetha
Pierwsze spotkanie z królem to propozycja walki z jego mistrzem, Karrodem. Karrod jest tutaj (Redgardczyk) i nie jest wcale taki dobry w walce. Gdy już prawie wykończymy Karroda to ten się podda. Król w nagrodę da nam fajny sztylet - Dagger of Symmachus. Gdy już zdobyliśmy zaufanie Helsetha, chce on abyśmy zdobyli informacje o Almalexii. Helseth podejrzewa, że atak na Mournhold był sterowany przez Soth Sila, jednego z bogów Trojcy, do której należy także Almalexia. Gdy już zabijemy Almalexię i spotkamy Azurę, musimy wszystko opowiedzieć królowi. W nagrodę dostaniemy pełny zestaw pancerza Royal Guard.


Próba zabójstwa
Król Helseth chce wyeliminować możliwe zagrożenia dla swojej monarchii. W tym celu musimy się spotkać z pewnym orkiem w knajpie The Winged Guar (Mournhold Godsreach) i podać hasło 'uncle's farm'. Bakh gro-Shama znajdziemy w barze na dole. To gość, który zajmuje się wyszukiwaniem wszelkich zagrożeń dla króla. Oczywiście, biorąc pod uwagę paranoję króla, to nie miał zbyt wiele pracy. Ale ostatnio coś się dzieje, ale jest to zagrożenie dla matki króla, Berenziah, a nie dla króla. Z tą wiadomością wracamy do króla, który wie już o tym z kilku różnych źródeł. Aby zapobiec próbie zabójstwa musimy się ukryć za parawanem w przedpokoju kwatery królowej (Berenziah's Chambers) i zaczekać aż przy wejściu pojawią się zabójcy. Jest ich trzech i każdy ma adamantium shortdword i pełny pancerz Ciemnego Bractwa.Po ich zabiciu wracamy do Helsetha, od którego dostaniemyHelseth's Collator.


Zadania dla Świątyni
W Temple Reception Area spotkamy Fedrisa Hlera, który chce abyśmy wykonali dla niego pewną misję. Młody król Helseth szkoli potajemnie armię goblinów. Fedris chce abyśmy odnaleźli miejsce, w którym owe gobliny są szkolone i zabili ich warchief'ów, co najprawdopodobniej spowoduje, że reszta pójdzie w rozsypkę. Wiadomo też, że król wynajął dwóch elfów wysokiego rodu do szkolenia goblinów. Ich odnalezienie może być pomocne. O miejsce pobytu możemy popytać kogokolwiek, a dowiemy się o pogłoskach jakoby gobliny widziano w kanałach pod Godsreach. Trenerów, Armiona i Yarnara, znajdziemy w Old Mournhold Teran Hall East Bldg. W dwójkę mogą sprawić problem. Armion ma ebony longsword, a Yarnar ebony war axe i orkowy pancerz. Warchiefów Durgoca i Kuroga znajdziemy w Old Mournhold Tears of Amun-Shae. Po powrocie do Temple, Fedris da nam 15000 septimów nagrody.


Obłąkany piercień Barilzara
Od Gavasa Drina (Mournhold Temple Office of the Lord Archcanon) dowiemy się, że Fedris Hler ma dla nas jakie zadanie. W rozmowie z Fedris Hler powie nam, że Almalexia życzy sobie aby przyniesiono jej pierścień Barilzar's Mazed Band, który znajduje się gdzie w ruinach starej Świątyni. Jest on w posiadaniu licza Barilzara, którego znajdziemy w Old Mournhold Abandoned Crypt. Barilzar nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, a pierścień znajdziemy na jego ciele. Po powrocie do Mournhold Temple udajemy się do Gavasa Drina, który komunikuje nam, że pierścień musimy osobiście oddać Almalexii. Almalexia znajduje się w High Chapel i w nagrodę za przyniesienie pierścienia obdaruje nas zdolnością Almalexia's Light (przywraca 25 punktów każdego atrybutu).


Kaplica Umarłego
W Temple Office of the Lord Archcanon Gavas Drin urzęduje Gavas Drin, który chce abyśmy pomogli w oczyszczeniu Kaplicy Umarłego ze zła. Naszym zadaniem będzie eskortowanie Urvela Dulni, młodego kapłana, którego zadaniem będzie oczyszczenie kaplicy i przywrócenie jej mocy. Urvela znajdziemy w tym samym pomieszczeniu. Droga do Old Mournhold Temple Shrine prowadzi przez Mournhold Temple Basement, Old Mournhold Temple Sewers, Old Mournhold Temple Sewers East i Old Mournhold Temple Garden. Droga ta jest najeżona nieumarlakami. W Temple Shrine natkniemy się na kilku Profane Acolyte, de facto liczów. Jest dokładnie pięciu i po zabiciu ostatniego Urvel zabiera się do rytuału oczyszczenia. Po kilku chwilach rytuał jest skończony i możemy wracać z Urvelem do Mournhold Temple Office of the Lord Archcanon. W nagrodę za wykonanie zadania dostaniemy Blessed Spear.


Pokaz siły
W Mournhold pokazał się nowy kult zwany Koniec Czasów. Almalexia chce abyśmy dowiedzieli się więcej na temat tego kultu i jego przywódcy - Eno Romari. Ostatnio w miecie znajdowane są ciała otrutych członków kultu, ale nie wiadomo kto to robi. Dobrym początkiem będzie rozmowa z Meralyn Othan, której brat należał do tego kultu, ale teraz jest już martwy. Merylan znajduje się we wschodniej części Mournhold Great Bazaar. Dowiemy się od niej, że Eno Romari przesiaduje w knajpie The Winged Guar (Mournhold Godsreach). Na Eno Romariego natkniemy się przed knajpą. Należy go wypytać o kult i ich wierzenia, a potem wrócić i zdać raport Almalexii. Almalexia wkurzona wiarą kultystów w zmierzch Trójcy, chce abyśmy udali się do ruin Bamz-Amschend i uruchomili tam maszynerię zwaną Weather Witch. Maszyneria ta ma wywołać burzę popielną w Mournhold. Almalexia da nam specjalny artefakt do aktywowania maszyny. Karstangz-Bcharn, czyli owa maszyna do wywoływania burz, znajduje się w części Skybreak Gallery. W podstawie jest specjalne miejsce, w które należy włożyć Powered Dwemer Coherer otrzymany od Almalexii. Potem należy pociągnąć pierwszą z prawej dźwignię. Właśnie wywołaliśmy popielną burzę w Mournhold. Almalexia będzie bardzo zadowolona.


Zaginiona ręka
Almalexia chce abyśmy odnaleźli jej jednego z najbardziej zaufanych strażników, Salasa Valora. Teraz postradał zmysły i rozpowiada o Almalexii kłamstwa i kalumnie. Znajdziemy go w Mournhold Godsreach i będziemy musieli go zabić. Kole ma kupę fajnych przedmiotów - Her Ebony Scimitar oraz pełny, umagiczniony zestaw pancerza typu Her Hand. W nagrodę możemy sobie wybrać jedno specjalne błogosławieństwo: Her Iron Skin (po 5 punktów na stałe do Umiejętności Pancerzy i Bez Pancerza), Her Reflected Glory (podniesienie na stałe Zdrowia o 10 punktów) lub Her Guard Against Terror (podniesienie na stałe odporności na Paraliż o 20%). Możemy też nie przyjąć żadnego.


Ostrze Nerevara
Almalexia pozbyła się wszelkich wątpliwości, że jesteśmy kolejnym wcieleniem Lorda Nerevara. Almalexii marzy się, że ponownie uda się wspólnie uwolnić Morrowind od rządów Imperium. Ale najpierw musimy posiadać miecz zwany Trueflame. Miecz ten został zniszczony w bitwie pod Czerwoną Górą, ale możemy go ponownie mieć jeżeli tylko odnajdziemy trzy części ostrza. Pierwszą część dostaniemy od Almalexii. Pozostałe są gdzie w okolicach Mournhold. Drugą część ma Karrod (Mournhold Royal Palace Throne Room), który nam ją da, jeżeli wcześniej go pokonamy w zadaniu Czempion Helsetha, albo przekonamy Helsetha, żeby pozwolił nam na pojedynek z Karrodem. Trzecią część ma Torasa Aram, a raczej Muzeum Artefaktów (Mournhold Godsreach). Część ostrza jest wkomponowana w Dwemer Battle Shield, którą dostaniemy jeżeli podarujemy muzeum parę artefaktów (bodajże co najmniej trzy). Z tą tarczą musimy się udać do Bolsa Indalena (Mournhold GodsreachBamz-Amschend żył kiedy niezły specjalista i może w jego notatkach co znajdziemy. Ducha samego Radoca spotkamy w części Radoc's Forge. Aby dodać czar ognia do naszego nowego miecza będziemy musieli dostarczyć Radocowi cos takiego jak Pyroil Tar. Pyroil Tar znajdziemy w Noren-dur, leżących pod Bamz-Amschend, a dokładniej w Citadel of Myn Dhrur. Tam natkniemy się na mocną grupę daedrycznych stworów, którą dowodzi Khash-Ti Dhrur, posiadający poszukiwany przez nas Pyroil Tar. Pyroil Tar możemy też znaleźć w części The Wailingdelve. Wracamy do Radoca, a on zamienia Craftsmen's Hall), który wymontuje z niej trzecią część ostrza. Z wszystkimi trzema częściami uderzamy do Yagaka gro-Gluka (to ten obok Bolsa), który zabiera nam kawałki ostrza i każe wrócić za dwa dni. Po powrocie dostaniemy nasze ostrze przekute, ale bez zaklęcia. Aby włożyć w ostrze zaklęcie będziemy musieli znaleźć jakiego Dwemera, który będzie umiał to zrobić. Yagak podpowiada nam, że w ruinach znajdziemy ducha pewnego Dwemera, który przemieni Trueflame w potężną broń.


Szalony bóg
Almalexia chce abyśmy udali się do Clockwork City, siedziby boga Sotha Sil. To on jest odpowiedzialny za atak potworów na Mournhold i Almalexia chce abyśmy przemówili do rozsądku Sotha Silowi, Jeżeli to nie poskutkuje mamy go zabić. Almalexia przeniesie nas do Sotha Sil, ale lepiej wcześniej się przygotować tzn zaopatrzyć w mikstury lub zwoje leczące, ewentualnie składniki alchemiczne. Gdy jesteśmy gotowi, Almalexia przenosi nas do Sotha Sil, do części Outer Flooded Halls. Dźwignia otwierająca pierwsze drzwi jest na prawym filarze. Przy reszcie drzwi dźwignie są obok drzwi. W Inner Flooded Halls jest ciąg trzech wahadłowych ostrzy, za którymi stoją trzy Fabricanty. Wystarczy poczekać, a same wpadną pod ostrza. W Dome of Kasia aby przejść dalej do Dome of Serlyn, trzeba przejść po galerii na której porusza się ogromny wał z ostrzami. Aby tego dokonać będziemy musieli podbić swoją szybkość do około 150 punktów. Najlepiej zbierać mikstury z Verminous Fabricantów (dają 10 punktów na 10 sekund), albo samemu zrobić. W Dome of Serlyn jest śluza, której zagadki nie udało mi się dokładnie ustalić, ale ma to chyba związek z czujnikiem ciężaru otwierającym zewnętrzne drzwi. W Dome of the Imperfect stanie nam na drodze duży robot Imperfect. Boga Sotha Sila znajdziemy w Dome of Sotha Sil, a raczej jego ciało. Okazuje się, że kto go zabił przed nami. Kiedy mamy już wyjść, to pojawia się Almalexia. Okazuje się, że to ona zabiła Sotha Sila i uskuteczniła atak Fabricantów na Mournhold, dostając się tutaj dzięki pierścieniowi Barilzar's Mazed Band, który wcześniej dla niej zdobyliśmy. A nas wysłała tutaj tylko po to abyśmy zginęli, a nasza śmierć zjednoczyła ludzi w wierze w jednego boga, w wierze w Almalexię. Ale skoro nie zginęliśmy to będzie nas chciała zabić uosobicie. Po jej śmierci zabieramy jej miecz, Hopesfire i pierścień, Barilzar's Mazed Band. Aby się wydostać należy użyć Barilzar's Mazed Band.


Po powrocie do Mournhold, w Temple Courtyard spotkamy Azurę, która zapewni nas, że nasz uczynek był właściwy, gdyż to Almalexia, a nie Sotha Sil, była szalona. Jedynym z Trójcy został Vivek, ale i jego dni są policzone. Teraz musimy się udać do króla Helsetha i opowiedzieć mu o wszystkim.


Wspólne
Atak na Mournhold

W pewnym momencie w mieście podnosi się wrzawa, że miasto atakują potwory. Musimy się udać do Mornhold Plaza Brindisi Dorom, gdzie frakcje Ordynatorów i Królewskich Strażników walczą z jakim dziwnymi potworami. Zarówno strażnicy jak i ordynatorzy poproszą nas o pomoc w walce. Gdy walka się skończy i zginie ostatni potwór, Ordynatorzy poproszą nas o zawiadomienie Fedrisa Hlera (Mournhold Temple Reception Area), a Strażnicy poproszą o zawiadomienie Tieniusa Delitiana (Mournhold Royal Palace Throne Room).


Zbadaj Bamz-Asmchend
Po powiadomieniu o atakach, Fedris Hler (Mournhold Temple Reception Area) i Tienius Delitian (Mournhold Royal Palace Throne Room) chcą abyśmy zbadali dwemerowe ruiny Bamz-Asmchend, z których to przybyły potwory atakujące miasto. Przejście do ruin znajduje się w Plaza Brindisi Dorom, w zrujnowanym pomniku Almalexi. Po wejściu w pierwszej sali zobaczymy jak dwemerowe konstrukty walczą z takimi samymi potworami jak te, które zaatakowały Mournhold (nie radzę się wtrącać, chyba że po zakończeniu walk). Właśnie zdobyliśmy dowód, że stwory te nie są dwemerowego pochodzenia. Najpierw wracamy do Tieniusa (gdy najpierw powiemy Fedrisowi, to Tienius nie będzie chciał nam dać następnego zadania). Przyjmie nasze sprawozdanie, a potem każe skontaktować się z królem, który pojawił się w Throne Room. Wracamy następnie do Fedrisa i informujemy go o tym co zobaczyliśmy. Fedris chce abyśmy spotkali się z Almalexią.

by Adamotowa Wieża


"Ignorantia legis excusat neminem!"- Nieznajomość prawa niczego nie tłumaczy!


http://img172.imageshack.us/img172/1051/userbar145737wj7.gif

Offline

 

#2 2009-12-07 18:36:42

Goldberg

Nowicjusz

Zarejestrowany: 2009-12-07
Posty: 1
Punktów :   

Re: Wątek główny

Po przejściu wątku głównego Tribunala zabiłem Helsetha by uzyskać jego pierścień, lecz wyświetliło mi się że bez tej postaci dalsza rozgrywka jest bezsensowna. Czy to przeszkodzi w jakikolwiek sposób w przechodzeniu wątku głownego Morrowinda i Bloodmoona?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pizza z dowozem kraków Bielany spa Ciechocinek kancelaria komornicza warszawa ursus Przedszkole Bielsko